Shirt - Green Check

Shirt - Green Check

€70.00

Size: 48cm (length) 33cm (shoulder width) 

Made in Kenya & in Italy

The BAGNI LUISA goes to Kenya collection it’s realized with pre-loved or sartorial dresses from Kenia
Each item is unique and it was formerly worn as a school uniform by a child.
Not every kid has the chance to go to school in Kenia, so to own a uniform it also means to be a lucky kid for them, that’s why they take so much care of these (super-awesome ultra-coloured) uniforms.
BAGNI LUISA goes to Kenya dresses were researched, washed, iron, sized, photographed, resewn and stiched up one by one, and embroidered in the end to bring you this special issue.
In some of them you probably find some small flaws, like a little pen sign, a tiny hole, a different button, or other little imperfections that actually make these cute dresses even more adorable.
We hope that you love the imperfections of life and love on things as we do.
We hope that doing good to others will make these dresses the favourite ones of other children
10% of the selling will be donated to Live in Slums ONG (www.liveinslums.org). We are very conncted with these association, always standing by their side supporting the retraining projects of Nairobi’s slum Mathare.
And there’s more! Till the end of August 2021 BAGNI LUISA will donate 10% of the selling of all the collections to Live In Slums. *
Thanks for supporting and sharing this project
🙏🏽

* Excluding possible new colab with other brands
** For these collection items are not refundable or changeable

La collezione BAGNI LUISA goes to Kenya è stata realizzata con abiti pre-loved o sartoriali provenienti dal Kenya. Ogni capo è unico ed è stato in precedenza la divisa scolastica di un bambino. In Kenya non tutti i ragazzi hanno la possibilità di andare a scuola, possedere una divisa significa per loro anche essere un bambino più fortunato di altri, per questo hanno molta cura di queste (bellissime e coloratissime) uniformi. I capi BAGNI LUISA goes to Kenya sono stati cercati, lavati, stirati, misurati, footgrafati, ricuciti e riparati uno ad uno ed infine ricamati per raccontare questa speciale iniziativa. In alcuni troverete dei piccoli difetti, come un segno di pennarello, un buchino, un bottone diverso o altre imperfezioni che in realtà ci fanno amare ancor di più questi piccoli abiti. Speriamo che anche voi come noi apprezziate l’imperfezione delle cose che hanno già vissuto e che sono state già amate. Speriamo che facendo del bene agli altri questi diventino anche i vestiti preferiti per altri bambini.

Il 10% della vendita verrà infatti donato all’associazione Live in Slums (www.liveinslums.org) realtà a cui siamo molto legati e che ancora una volta vogliamo supportare per la realizzazione di progetti di riqualifica dello Slum di Mathare a Nairobi.

Inoltre fino a fine agosto 2021 BAGNI LUISA donerà il 10% della vendita di tutta la collezione sul sito a Live In Slum. *

Grazie per sostenere e condividere questo progetto

🙏🏽

*escluse eventuali nuove collaborazione con altri marchi

** per i capi di questa collezione non sono previsti resi o sostituzioni

Sold Out
Add To Cart